L ...

Äntligen kommer jag in på denna :3
 Hade nästan glömt att vi hade en blogg ^^"
 SÅ jag får väl börja med att presentera mig då !!

Watashi wa Lucinda desu~  ^____^

Namn: Lucinda
Kallas för: Lu-chan, L, Blomman ...
Ålder: 17, fyller 18 precis innan året tar slut..
Stjärntecken: Stenbocken !
Zodiac: Häst

Sysselsättning:
Sista året på John Bauer, entreprenörlinjen.
Går ganska trögt just nu... och har knappt några tillvalsämnen att välja på .. *snyft*
Driver UF för andra året ... men nu tillsammans med annat folk =)
Tomodachi <- heter det.. och importerar anime/manga merchandise från USA och asien.
Vår webbshop öppnar i November ^___^ kommer med adressen då...

 Intressen: Tomodachi, umgås med min pojkvän, sjunga, fandubba, spela PS2 & SiMS ^^"
 ... tycker om att cosplaya, rita, och styla om mig med nya kläder och grejer XD

Just nu...

Lyssnar på:
Mermaid Melody låtarna .. igen ^^"
Bästa låten: Uninstall från Bokurano

Ser på:
Wolf's rain (& snart Death Note <3)
Favorit anime: Wolf's rain, Mermaid Melody, Haruhi Suzumiya ...
Favorit film: Star Wars <3 (japp jag är en stolt nörd ^__^)

Läser:
Den långa flykten (Watership Down) och en massa manga jag kommer över !!
Bästa boken: ... mina star wars jediapprentice <3
Favorit tidning: Shojo Stars! Sveriges enda mangatidning ;;___;;
Favorit manga: ... oj... Fruits Basket.. Absolute Boyfriend ! ... och Wolf's rain (igen)

Så... nu vet ni en massa skit om mig =P
Kanske ni vill veta hur jag ser ut ? XD

Jag fixade den lite i Photoshop ^__^
Men... typ så ser jag ut =P
Som sagt tycker jag om att klä mig i olika stilar ...
Har väldigt LITE kläder med tanke på hur MYCKET jag egentligen vill ha ;;___;;
Började sy mycket förr, men hinner inte så mycket nu tyvärr ...

Har dock gjort ett par cosplaydräkter :3
* Mermaid Melody Turquiose Pearl Voice <-- Finns på YouTube
* Mew Ichigo
* Yuna songstress
* Black Mew Mew

Sen har jag fuskat och köpt en cosplay !! --> Kagome från InuYasha

Planerar i framtiden att göra...
* sailor pluto
* rina från mermaid melody
* mikuru asahina från Haruhi Suzumiya
* Misa från Death Note (sån nördig.. alla blonda tjejer gör henne =P men jag måste prova..)
* nån Lucky Star !! har inte bestämt mig vem ännu.


Jag tycker väldigt mycket om japansk subkultur och allt som hör till där !!
 Men jag måste skriva hur trött jag är på alla som tror att de är så mycket bättre än andra...
Ibland så blir det storbråk om vem som kan flest japanska ord och alla ska liksom skryta med alla sina grejer de har..
Varför kan man inte istället vara schysst och kanske tipsa om hemsidor där man kan köpa snygga kläder ?
Och alla har faktiskt inte möjligheten att lära sig japanska - som jag .
Jag lär mig allting helt själv, och jag är verkligen INTE duktig. Kan skriva mitt namn, och kan känna igen en del tecken.
Kan de enklaste fraserna, men förstår mer än vad jag själv kan prata =P

I alla fall... vill bara att man ska sluta skryta >.< jag HATAR det !!!
så här ger jag er en sida om ni vill göra en sån bild som jag har här precis ovan =3
puricute.com -> supersöt ! Japansk fotoeditor !! <3 helt underbar sida ! ni måste prova den.


Vad händer annars i mitt liv ?

Försöker hinna med att ta ett körkort, men det ser dåligt ut med det just nu tyvärr... för mycket pluggande.

Umgås med min pojkvän för det mesta på helgerna eftersom vi inte kan träffas mitt i veckorna... han bor långt ifrån mig


OH ! Lite annat skit om mig som kan vara intressant...
Grundare av Svenska Fandub och sjunger, fandubbar och gör en igen anime när jag inte måste ägna all tid åt pluggandet. Vill nån lyssna på fandub så sök på det på YouTube.
 Jag är även medlem i den rätt så kända gruppen IHS Itsumo Hanazakari Shabondama (vi är iaf kände inom fandub världen XD) ... och så är jag med i två nystartade grupper ~SSN~ San Sashou Nekos. och en grupp jag aldrig kommer ihåg namnet på :S för vi byter namn hela tiden -___-" men den är i alla fall med alla oss som dubbar Outer Senshis från Sailor Moon =P

Mina roller i fandub just nu är ....
Rina - Mermaid Melody *
Naru Narusegawa - Love Hina
Akito och Yuki Soma - Fruits Basket
Will Vandom - Witch
Sailor Pluto - Sailor Moon *
Mew Zakuro - Tokyo Mew Mew
Meroko - Full Moon wo Sagashite
Queen Candy - Sugar Sugar Rune!!
Yuki Nagato - The Melancholy of Haruhi Suzumiya *
.
.
.
finns nån jag har glömt tror jag o.o
 men i alla fall... de som är mest aktiva har en * på sig =3
 de andra är mer projekt och vi håller fortfarande på att leta cast till vissa ://
 men de ska nog komma igång snart !!! =''D


Översätter även en del låtar från japanska till svenska ^___^
 De låtar som jag har översatt är :
 Uninstall - Bokurano opening full version
 The World - Death Note 1st opening full version

 ... men jag har massor av projekt igång som jag aldrig blir klar med ^^"
 * Black Diamond - Shugo Chara!
 * God Knows - Haruhi Suzumiya
 * Ashita ga mienakute - Mermaid Melody
 * Tsubasa wo daite - Mermaid Melody
 * For Fruits Basket - Fruits Basket opening TV version
 * Glider! - Tokyo Mew Mew

finns nog nån mer här jag missat o.o"
 men som ni ser får jag inte mycket gjort XD



Nu orkar ni nog inte läsa mer =P
 återkommer med mera senare !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0